ПЛАН-КОНСПЕКТ. УМК «Happy English. ru» (Кауфман К. И.) 6 класс. The family legend

Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

ПЛАН-КОНСПЕКТ № 5

УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА


Дата проведения: 19 февраля 2015 г.

Место проведения: каб. 304; Лицей № 26 г. Саранска

Время: 10.00 - 10.45

Класс: 6 «Б»

Количество учащихся: 12

Оборудование: УМК «Enjoy English» (Биболетова М. З.), доска, проектор, магнитофон, компьютер

Тема урока: In the country Do Did Done?

Подтема: The family legend

Задачи урока: 1) тренировать в употреблении и закреплении грамматического материала по теме;

2) тренировать в употреблении и закреплении лексического материала по теме;

3) тренировать в умении высказывать и доказывать свою точку зрения, необходимую для ответа на вопрос;

4) формировать слухо-произносительные и ритмико-интонационные навыки;

5) развивать речевые способности учащихся в процессе овладения языком;

6) развивать психические функции, связанные с речевой деятельностью;

7) развивать мотивацию к дальнейшему овладению ИЯ и культурой как частью мировой культуры.



ХОД УРОКА


Этапы урока

Вре-

мя

Деятельность и речь учителя

Деятельность и речь учеников

Примечания

I. НАЧАЛО УРОКА

1. Организационный момент

- диалог с дежурным


2. Введение в тему урока

II.ОСНОВНОЙ ЭТАП

1. Проверка

домашнего задания


2. Тренировка в употреблении и закреплении грамматического материала




1 мин







1 мин







25

мин








15

мин

- Good morning, boys and girls! I'm so glad to see

you. Sit down!

-Let's start our English lesson.

- Who is on duty today?

- What date is it today?

- What day is it today?

- Who is absent today?

- Thank you. Take your place!

- So, the plan of our lesson is the following: first of all we'll check up our home-task, then we'll do some task on the topic "Past Simple"




- Let's check up your homework. Your homework was tell about 1 one of your ancestors or patents. Who wants to start?

- Good. And now let's remember the rules «Past Simple» and «Present Simple».

- And now, pupils we'll do ex. 3 on page 173.

Well, let's check up. Listen to the speaker. Repeat the verbs after the speaker.

- And now we'll do exercises on the cards. 1. Задайте общий вопрос (Did) 1.We visited our granny yesterday. 2.He stopped in a village on his way home. 3.The boy bought flowers to his mother. 4.The wind became stronger. 5.I did my homework in the evening. 6.She washed her face and hands. 7.I phoned my mum half an hour ago. 8.The cat jumped and broke the vase.

2.Образуйте отрицательные предложения 1. We got to the cinema twenty minutes ago. 2. She wrote the address on the envelope. 3. The man stood on the corner of the street. 4. The family rested on the seaside. 5. They were in Moscow last year. 6. The leaves fell from the trees. 7. Children swam in the river yesterday. 8. I lived in Saratov two years ago.

3. Задайте специальный вопрос 1. I walked to school on foot (How). 2. He visited his granny last week (When). 3. We went to Tretyakov Gallery (Where). 4. Mother went to the kitchen to cook (Why). 5. I read the book two days ago (When). 6. Father washed his car in the garage (Where). 7. The pupils wrote the composition (What). 8. The boy retold the story to the teacher (What)

4. Задайте вопрос к подлежащему(Who) 1. He got up and washed his face. 2. The boy played computer games. 3. I watched TV yesterday evening. 4.The girl painted very nice picture. 5.My granny knitted me the sweater. 6.The lesson finished at 11 o`clock. 7.I bought a new dress yesterday.




- Good morning, teacher.

- I'm on duty today.

- Today is the 19th of February.

- Today is Wednesday.



опрос учеников

ученики отвечают


Ученики слушают и повторяют глаголы за говорящим.

1. Did we visit our granny yesterday?

2. Did he stop in a village on his way home?

3. Did the boy buy flowers to his mother?

1. We didn't get to the cinema twenty minutes ago.

2. She didn't write the address on the envelope.

3. The man didn't stand on the corner of the street.

1.How did I go to school?

2. When did he visit his granny?

3. Where did we go to?


1. Who got up and washed his face?

2. Who played computer games?

3. Who watched TV yesterday evening?






Ученики показывают свои проектные работы (презентации)



Ученики выполняют задания письменно.

Один из них выполняет 1 задание у доски.

III. ЗАКЛЮ-ЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП

1. Запись домашнего задания

2. Подведение итогов урока

1

мин


1 мин

- Write down your home-task:

1) ex. 6, and 7 p. 174.

- I'm very satisfied with your answers.

Your marks are … .

- Good bye. See you next lesson.


ученики записывают домашнее задание

Подпись учителя ________________________

Подпись методиста______________________

Оценка ________________________________



© 2010-2022