План конспект урока по английскому языку на тему СМИ. Профессия - репортер

Раздел Иностранные языки
Класс 8 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Российская Федерация

МУНИЦИПАЛЬНОЕ АВТОНОМНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №3

Городского округа «Город Калининград»

(МАОУ СОШ №3)




План - конспект

Урока английского языка



тема:

«Средства массовой информации. Профессия репортер»



Урок английского языка

для 8 класса







Учитель английского языка

Джураев К.М.







Калининград - 2016 год

Урок английского языка для 8 класса на тему:

«Средства массовой информации. Профессия репортер»

Структура урока:

I. Организационный момент

II. Фонетическая зарядка

III. Речевая разминка

IV. Развитие навыков аудирования и письма

V. Физкультминутка

VI. Развитие навыков письма и говорения

VII. Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания.

Цели: Активизация с закрепление грамматического материала вопросительные предложения. Совершенствование навыков аудирования, говорения и письма. Совершенствование навыков диалогической и монологической речи. Активизация лексических навыков по теме «Средства массовой информации. Профессия - репортер»; Развитие памяти и мышления; привитие любви к иностранному языку.

Метапредметные:

Познавательные: развивать творческое мышление; формировать умение сравнивать, анализировать; устанавливать причинно-следственные связи между поступками людей; строить логические рассуждения.

Коммуникативные: развивать умение высказывать свои мысли и доказывать свою точку зрения; формировать умение аргументировать свои суждения.

Регулятивные: учить детей контролировать свою речь при высказывании своей точки зрения; формировать умения адекватно оценивать свою работу, исправлять ошибки.

Личностные: формировать нравственные убеждения через развитие чувства сопереживания герою, оценивание поступков героев, осознание своей нравственной позиции.

Оборудование: раздаточный материал, учебник, компьютер, карточки с заданиями, рабочая тетрадь.

Ход урока:

I. Организационный момент

Учитель: Good morning, children!

Ученики: Good morning!

Учитель: And today Diana is on duty. She will help me. Diana, what date is it today and who is absent, please?

Ученик: Today is the 19th of March. Nobody is absent.

Учитель: Thank you. Sit down, please.

Dear boys and girls! Let's start our lesson. We start coral drill.

II. Фонетическая зарядка

Let's read and pronounce the words correctly:

Radio telephone programme video soap show alone hope local sociable disco though tabloid annoy enjoy the Bolshoy Theatre channel character advert fantastic planet satellite national scandal angry international happen action talk always forecast call broadcast report reporter small also important before advertisement turn amazing ancient daily newspaper wait information neighbour detail dangerous some publisher Sunday other culture above quality popular concert possible often problem photographer correspondent job unpopular computer news musical opportunity review through cartoon disapprove could would work

III. Речевая разминка

Учитель: Сегодня мы поговорим о СМИ. Давайте поговорим о преимуществах и недостатках СМИ.

T: Today we are speaking about mass media. It's time to speak about the advantages and disadvantages of the different mass media.

Подумайте о преимуществах и недостатках СМИ. Какие преимущества или недостатки вы знаете, составьте свои предложения. Аргументируйте свою точку зрения.

Think of the advantages and disadvantages of the different mass media. Give your reasons.

Use to rest, to relax, to receive information, to listen (to read) about famous people, important events, to study foreign languages, to take part in shows and competitions, to get something for nothing, to travel round the world without wasting money, to try your luck, to study at home, to keep fit, to find new friends.

It's a waste of time, to have no time to communicate with relatives and friends, to damage your eyes, to get lazy, to put on weight, to have no time for sport activities in the fresh air, to watch films (to read books) for adults, to stop writing letters to your relatives, to learn about the bad side of life, to get nervous, to sleep badly after horror films, etc.

IV. Развитие навыков аудирования и письма

Учитель: Сегодня мы поговорим о СМИ и об одном из самых опасных профессий в мире. Надеюсь, вы узнаете много интересного об этой профессии.

Today we are going to talk about Mass Media and one of the most dangerous jobs in the world. We will learn much new and interesting about different qualities of people, who chose this profession as their job.

Ex. 52 page 73. Послушайте аудиозапись и поставьте слова в нужные Listen and put the words in the box into two columns: jobs and results of someone's work, More than one variant is possible.

use; reporter, news on TV or radio, novel, correspondent, journalist, report, photo, TV commentator, poet, TV talk show, article, film, essay, radio show host, writer, scandal, review, newsreader, TV programme, producer, poem, short story, soap, documentary; photographer, talk radio show, interview.

jobs

Results

writer

novel, short story...




and now let's check if you were right.

V. Физкультминутка

VI. Развитие навыков письма и говорения

Сейчас мы будем выполнять упражнение 55 на странице 74. Впишите вместо пропусков предлоги, где это необходимо. Now children, let's revise the prepositions. Ex. 55 page 74. Fill in prepositions if needed.

Journalists put themselves... dangerous situations. They report... wars and political protests. They go ... areas where there are conflicts. They try to find out the facts ... the story they are writing about. They can even be killed because ... their efforts, I hey climb ... tall mountains, dive deep ... the sea. They get pictures ... wild animals.

Теперь мы прочитаем упражнение 56 на странице 74. Read and remember: Ex. 56 page 74

Read and remember:

whenever

- когда бы ни

whatever

- что бы ни

however

- как бы ни / тем не менее / однако

whoever

- кто бы ни

wherever

- где бы ни / куда бы ни

Сейчас мы будем выполнять упражнение 57 на странице 74. Прочитайте предложения и переведите их на русский язык. Ex. 57 page 74. Read the sentences and translate them into Russian. Pay attention to the words in italics.

Whatever you see don't be surprised. Whenever you come to us we'll be glad to see you.

Wherever they go, their knowledge of English helps them a lot.

However busy 1 am, I go to the swimming pool twice a week.

Whoever you meet here, they are your friends. You can get up whenever you want, eat whatever you like, go wherever you need.

Упражнение 58 на странице 74. Сейчас мы будем выполнять Ex. 58 page 74.

If you were a reporter, you would have a lot of daily problems. Here is a list of a typical reporter's problems. Choose the two most serious ones. Give your reasons:

What kind of information should I choose for my reports?

Where to go to get interesting news?

How to "catch" an interesting person to talk to?

Should I be polite / talkative / curious..,?

What questions to ask?

Write about scandal or not?

How to publish dangerous news?

Напишите 10 вопросов, которые репортеры обычно задают людям во время интервью. Ex. 59 page 74. Write 10 questions which reporters usually ask people during interviews.

Ex. 60 page 74. Work in pairs. Imagine that your partner is a famous film star / writer / sportsman / politician... Ask him / her the questions you've written

VII. Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания.

T: - I'm very satisfied with your work at the lesson. I'm pleased with your answers. Thank you for today's lesson. And now write down: your homework -is to write your own "good story" about anyone you know well.

Writing about famous people is easier than writing about ordinary good people. There are a lot of them around us who deserve a special story. Write your own "good story" about anyone you know well. Use some of the following guidelines:

This is a story of a...

He / she was born in...

Al the age of... he/she became more and more interested in... later in... she / he met...

Next year…

In she / he started to work for...

Most of her / his friends say that...

It is not surprising that...

Finally…

Our time is up. Your marks are…… The lesson is over. Good- bye.

Список литературы:


  1. Книга для учителя к учебнику «Английский язык с удовольствием» / «Enjoy English» для 8 класса (Обнинск: Титул, 2013 г.).


  1. УМК «Английский язык с удовольствием» / Учебник «Enjoy English» для 8 класса. М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева (Обнинск: Титул, 2013 г.).


© 2010-2022