Технологическая карта урока английского языка в 3 классе по теме В магазине игрушек

Раздел Иностранные языки
Класс 3 класс
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Баринова Лада Евгеньевна, учитель английского языка высшей квалификационной категории, МБОУ «СОШ №84» г. Казани, Республики Татарстан

Эффективные приемы обучения учащихся в контексте развития культуры мышления

Технологическая карта урока в 3 классе «В магазине игрушек»



УМК Английский язык: «Волшебная радуга» Е.А. Святловская и др. Издательство «Учебная литература», 2012 г.

Обучающие структуры: Sort Cards по программе «Преобразование обучения в XXI веке (Часть 2): развитие культуры мышления», All Write Round Robin по программе «Преобразование обучения в XXI веке (Часть 1) ».

Цели: 1. Развивать в учениках навыки принятия командного решения.

2. Развивать навыки активного слушания и возможности обучиться друг у друга.

Задачи: 1. Применение обучающих структур «Классификация идей» и «Все пишут раунд робин». 2. Создание возможности для четкого формулирования идей и ответов учеников посредством общения.

Lesson plan components

Level and number learners\ class profile

Beginner; 12 students

Topic

At the Toy Shop

Timetable fit

Students have already known the names of food, drinks, toys and plural numbers. They can count 1-50 in English

Main aim

to brainstorm and share ideas on the topic

Subsidiary aims

to revise vocabulary;

to make up sentences;

to act out the dialogue

Assumptions

students know essential vocabulary;

students are able to express personal opinion and practice plural numbers

Anticipated problems

none

Possible solution

Timing

Procedure

Stage aims

Aids and materials

Interaction pattern

2 min

Students and teacher greet each other and state the problem of the lesson

1. Lead-in: to involve students into the topic

DVD

whole class

2 min

Ss practice plural numbers

2. to practice plural numbers

Flashcards

whole class

3

min

Students are divided into groups (four students each). Each group has a big worksheet with the words in the middle

"PLURALS". Ss write down their own ideas in the appropriate place. Ss do it till the end of the time.

(ALL WRITE ROUND ROBIN)

3. to revise vocabulary; to develop their critical thinking.

worksheets

clock-timer

individual work

-

group work

5 min

Ss stand up, go round, find new ideas and write it. Each student shares ideas in turn.

4. to provide an opportunity for students to improve their grammar

worksheets with ideas

clock-timer

individual work

-- group work

3 min

Ss classify the words into four groups: food, drinks and toys

5. to improve vocabulary

6. to develop students' attention to their partners

Worksheets Sort cards with food, drinks and toys

group

work

2 min

Ss watch the video file about Harry's presents

7. to listen and to read a story about Harry's presents

DVD

individually

2 min

Ss put the frames in the correct order

8. to put the pictures in order and complete the dialogue

Separate pictures with cut out frames

group

work

5 min

Ss act out the dialogue

9. to dramatise the dialogue

group

work

2

min

Ss monitor their progress

10. to give Ss an opportunity to consolidate the topic and monitor their own progress

Worksheets

teacher

2

min

A secret message.

11. to guess what the secret message is

Worksheets

group

work

If time

Bingo

12. to practice numbers 1-50

Worksheets

individually

1

min

Consolidation

teacher



© 2010-2022