- Преподавателю
- Иностранные языки
- Открытый урок по английскому языку My flat
Открытый урок по английскому языку My flat
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 5 класс |
Тип | Конспекты |
Автор | Битимбаева К.М. |
Дата | 13.01.2016 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
THE PLAN OF A LESSON
CLASS: 5
THE THEME: "My Flat"
Educational: to teach pupils to describe their own flats and rooms, to enrich their vocabulary.
Development: to develop pupil` s memory, speaking and thinking abilities.
Bringing up: to bring up the feeling of love towards the family and to take care of their house.
The type of the lesson: revision
Aids of the lesson: pictures of the room and the furniture, interactive board.
Procedure of the lesson.
I. Organization moment.
a) Greeting
b) Duty` s report
2. Phonetic drill: If you are ready, before beginning our lesson let`s remember the new words.
A living room A sofa A toilet table
A dining room A bed A cooker
A bathroom A chair A washing machine
A toilet An armchair A dishwasher
A bedroom A carpet A mirror
A kitchen A television or TV set A plate
A corridor A telephone A calendar
A lamp A clock A fire
A stereo A plant A picture
A cup A door A window
3. Brainstorming: Make the words matching these syllables according to the theme.
-
Arm
ndar
Bed
chen
Kit
vision
Win
chair
Car
ker
Tele
room
Dish
ture
Pic
pet
Coo
washer
Cale
dow
4. Grammar. "There is/ there are". To make sentences.
1) a/ there/ cooker/ in/ Is/ kitchen/ the ?
2) There/ a/ on/ floor/ isn` t/ carpet/ the.
3) there/ aren` t /cups/ plates /and
4) There/ radio/ a /is.
5) There/ the/ in/ is/ a/ bed/ in/ bedroom.
6) It/ a/ modern/ is /house.
5 . Describing of the flat. One by one each pupil goes to the blackboard and describes the flat on the picture.
Дом, гостиная, кровать,
Будем снова повторять,
Свою память проверять,
Слова по смыслу подбирать.
6. Lexical exercise. Listen to me and add the missing words.
Квартира
Ничего уютней нет,
Чем моя квартира... (flat)
Все знакомо и прывычно-
На стене картина.... (picture)
Чтобы время знать я мог,
Есть часы большие... (clock)
В доме разная есть мебель,
Вот обеденный стол ... (table)
Отдохнуть и выпить кофе,
Можно на диване ... (sofa)
Для усатых и хвостатых,
Есть ковер ворсистый ... (carpet)
А у папы-книгочея-
Кресло мягкое ... (armchair)
Есть еще у нас в квартире,
Зеркало большое... (mirror)
Лампа, телефон, буфет,
Телевизор ... (TV-set)
Даже море есть у нас
Прямо в белой ванне... (bath)
Очень я люблю мой дом,
Хорошо живется в нем!
А еще хотим сказать,
Любим ум тренировать.
Интеллектуальные марофоны,
В них мы просто «ЧЕМПИОНЫ»
7. The game is called "Champion". You have to go upstairs making words using these letters. The person who finishes first, will be the champion.
Да, мы очень не простые,
Шумные и озорные,
Но зато талантливые какие!
8 . Here are pictures. Try to divide them into 4 rooms.
-
A kitchen
A living room
-
Rooms
-
A bedroom
A bathroom
9. Conclusion.
Solve the crossword "Kitchen.
-
We cook on it. It is in the kitchen.
-
We watch TV in it. There is a sofa in it.
-
We work in it.
-
It is running night and day,
But it never runs away.
-
I have legs, one, two, three, four,
But I can not walk across the floor.
-
We sleep in it.
-
This is a house With one window in it,
-
Showing films nearly every minute.
-
c
o
o
k
e
l
i
v
i
n
g
o
o
m
s
t
u
d
y
c
l
o
c
k
c
h
a
i
e
d
o
o
m
t
e
l
e
v
i
s
i
o
n
Вот и кончился урок,
Прозвенит сейчасзвонок.
И поэтому дружок,
Подведем к всему итог.
-
Giving the home task.
-
Marking.
-
Parting.