Тесты по ангольскому языку для обучающихся 5-6 классов

Обучение грамматическим навыкам способствующим активной речевой деятельностиОсновная задача в обучении грамматике - научить обучающихся практически использовать ее в коммуникативных целях.Содержание:Мини-тест состоит из 3 заданий:1. Поставить глаголы в скобках в Present Simple или Present Continuous;2. Поставить глаголы и существительные в правильной форме. Глаголы использовать в PresentContinuous;3. Поставить вопросы к выделенным словам.Цель проверочной работы: контроль изученного материала, ле...
Раздел Иностранные языки
Класс 5 класс
Тип Тесты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Аникина Валентина Николаевна - учитель английского языка ГБОУ СОШ № 199









Тесты

Present Simple and Present Continuous Tenses

Для 5 класса

(Контрастирование временных структур)













Учитель английского языка

Аникина В.Н.



2015 год

Обучение грамматическим навыкам способствующим активной речевой деятельности

Основная задача в обучении грамматике - научить обучающихся практически использовать ее в коммуникативных целях.

Содержание:

Мини-тест состоит из 3 заданий:

1. Поставить глаголы в скобках в Present Simple или Present Continuous;

2. Поставить глаголы и существительные в правильной форме. Глаголы использовать в PresentContinuous;

3. Поставить вопросы к выделенным словам.

Цель проверочной работы: контроль изученного материала,

лексики.









TEST

1. Put the verbs in brackets in the PresentSimple or the Present Continuous.

1) Tom seldom …about the house. (to help)

2) Polly never…TV in the morning. (to watch)

3) Hush down! Nick… the guitar.(to play)

4) My sister usually…to bed early. (to go)

5) My mother… the kitchen now. (to tidy)

6) They often…a shower in the morning. (to take)

7) Look! It…cats and dogs. (to rain)

8) Every day my uncle … his dog for a walk. (to take)

9) Don't bother me ! I …at the moment. (to work)

10) Cats…dogs. ( not to like)

2. Put in the correct verb forms and the nouns into the gaps. Use Present Continuous.

1) the drums? (They/to play)

2) puzzles? (you/to play)

3) a dictation? (they /to write)

4) new clothes? (Ann /to buy)

5) now? (it/to rain)

6) kites? (Boys/to fly)

7) flowers? (the children/to water)

8) morning exercises? (they/to do)

9 ) her bed? ( Nancy /to make)

10) now? (Willy /to cry)

3. Put questions to the words.

1) The cat likes milk.

2) The film is about space exploration.

3 ) We go on an excursion once a month.

4) The notebooks are on the table.

5) He knows how to make an apple pie .

6) Your mother knits well.

7) We get up late on Saturdays.

8) The granny reads fairy-tales to her grandchildren.

9)Tom s car is quite expensive.

10) The children like this game because it's exciting.

Keys

1. 1) helps

2) watches

3) is playing

4) goes

5) is tidying

6) take

7) is raining

8) takes

9) am working

10) do not like

2. 1) Are they playing the drums?

2) Are you playing puzzles?

3)Are they writing a dictation?

4) Is Ann buying new clothes?

5) Is it raining now?

6) Are boys flying kites?

7) Are the children watering flowers?

8) Are they doing morning exercises?

9) Is Nancy making her bed?

10) Is Willy crying?

3.1) What does the cat like?

2) What is the film about?

3) How often do you go on an excursion?

4) Where are the notebooks?

5) Who knows how to make an apple pie?

6) What does your mum do well?

7) When do we get up on Saturdays?

8) Whom does the granny read fairy tales to?

9) Whose car is expensive?

10) Why do the children like this game?




© 2010-2022