Открытый урок по теме Whos the best?

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

School named by №93Abilayhan



The theme of the lesson:

Who's the best?

Teacher of English: Gulalieva G.J.



2015-2016

The theme of the lesson: Who's the best?

The aims:

To immerse the children in the atmosphere of the foreign language.

To consolidate the vocabulary.

To check-up pupil's knowledge.

To develop pupil's interest to English knowledge.

To develop the student `s skills in pronunciation and speaking.

The aids: Cd-s, Cards ,Slailds

Introductory

Good morning, boys and girls, teachers! We are glad to meet you at our competition of students, who are very clever and quick ?- witted and they know English very well and they want to provide it. Good luck.

Levels for competition

1.Presentation Две команды выходят и капитан команды представляет свою команду, эмблему (здесь учащиеся используют тот лексический материал и лексические единицы, которыми они владеют).

2. Put a word Учащимся даются карточки с обобщающими словами «School things», « Home things», «Food», «Toys». Учащиеся пишут слова на представленные темы. За каждое слово даётся один балл (здесь важно количество лексических единиц, которые могут вспомнить дети; ошибки в написании слов не учитываются, если слово можно прочитать и понять).

3.Make a sentence Учащимся даются карточки со словами, из которых нужно составить предложения. Задача учащихся - расставить слова в правильном порядке так, чтобы получилось грамотное предложение. За каждое верно написанное предложение даётся два балла.

4. Poliglot На доске готовятся разные задания нужно найти правильный ответ и назвать на английском ,русском и на казахском.

5. Read a poem капитаны команд заранее выучивают стихотворения и читают их наизусть и нарисовать картинку по теме.

6.Grammar Даются задания по грамматике

1.Presentation 1st command -"The bests" Their motto is Bright brains, quick legs, skillful hands. We are the best.

2nd command is "The friends" A friend in need is a friend indeed

2.Put a word

«School things»-chalk, blackboard, desk, computer chair……

«Home things»- vase, door, mirror, picture,………

«Food»- ham, bread, milk, sausage………

«Toys»- doll, ball, car…………

3.Make a sentence Mary is a little girl. She gets up at 7 00 o' clock in the morning. She has tea with cake for breakfast. She likes to play with doll and computer.

Слова разбросаваются отдельно детям нужно составить предложений.

4. Poliglot

. . . . . . . . істернәрсеңді, ертеңгеқалдырма. (бүгін, сегодня, today)

Ойыннан. . . . . шығады. (от, огонь, fire)

Отан оттанда. . . . . . . . . . (ыстық, горячий, hot )

Жылтырағанныңбәрі. . . . . . . . . . . . емес. (алтын, золото, gold)

100 теңгеңболғанша, 100. . . . . . . . . . . . . болсын. (дос, друг, friend)

Ең алғаш әріп үйреткен абзалжан - . . . . . . . . (ұстаз, учитель, teacher)

Әкемнің әкесі. . . . . . . . . . . . (ата, дедушка, grandfather)

Шебердің. . . . . . . . . . - алтын (қол, рука, hand)

5. Read a poem

1st command -"The bests"

A Child's Wish

I want to live and not to die. (Я хочу жить и не умирать.)

I want to laugh and not to cry. (Я хочу смеяться, а не плакать.)

I want to feel the summer sun. (Я хочу чувствовать летнее солнце.)

I want to sing, when life is fun. (Я хочу петь, когда жизнь весела.)

I want to fly into the blue. (Я хочу летать в небесах.)

I want to swim as fishes do. (Я хочу плавать как рыба.)

I want to stretch our friendly hands (Яхочу протянутьрукудружбы)

To all the young of other lands. (Всемдетямдругихстран.)

I want to live and not to die. (Я хочу жить и не умирать.)

I want to laugh and not to cry. (Я хочу смеяться, а не плакать.)

2nd command is "The friends"

My Friend
My friend is nice.
We like to play
We play together every day.
We laugh and cry
And laugh again
Because, you see, were
Friends
Friends
Friends! Friends at school
Are big and small.
Friends at school
Are best of all!

6.Grammar

Complete what Brenda says about herself on the picture. Use is or are.

My name (1) ______ Brenda Foster. I (2) ______ on the left in the picture. I (3) ______ ten years old and I (4) ______ in the fifth form. My birthday (5) _____ on the first of January. I (6) ______ from Santa Monica, California, USA. I (7) ______ American. My phone number (8) ______ 235-456-789. I live at 16 Park Street. My post code (9) ______ LA 30 SM. I've got a sister and a brother. Their names (10) ______ Gina and Paul. Gina (11) ______ 16 years old and Paul (12) ______ only three. I've also got a dog. His name (13) ______ Spot. He (14) ______ on the right in the picture. My Mum (15) ______ a doctor. She works at a hospital. My Dad (16) ______ a driver. He works in Los Angeles. We (17) ______ all friendly in our family.















© 2010-2022