План урока урока по теме Путешествие 8 класс

Раздел Иностранные языки
Класс 8 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Отдел образования администрации Чаплыгинского муниципального района Липецкой области МБОУ СОШ №1 г.Чаплыгина Липецкой области








План урока

по английскому языку по теме «Путешествие» в 8 классе



Учитель английского языка:Казарина Елена Алексеевна



2015-2016 учебный год

1

Тема урока: «Путешествие»

Цель урока: совершенствование речевых умений учащихся.

Задачи:

познавательный аспект - знакомство с правилами заполнения таможенной декларации; расширение страноведческих знаний о Великобритании, США, Австралии

развивающий аспект - развитие способности к догадке, к сравнению и сопоставлению, к выявлению причинно - следственных связей в тексте, к формулированию выводов из прочитанного; развитие познавательного интереса учащихся;

воспитательный аспект - воспитание уважительного отношения к другой культуре, более глубокое осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран; формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре;

учебный аспект - совершенствование речевых навыков; формированию коммуникативной компетенции учащихся.

сопутствующая задача - развитие умения писать и читать с целью извлечения конкретной информации и развитие умения говорить на основе прочитанного

Оборудование: мультимедийный проектор, карточки, компьютер, презентации об англоговорящих странах, текст для чтения, вопросы - тесты для проверки пониманмя прослушенных радио - объявлений в аэропорту, бланк с таможенной декларацией и с посадочным талоном.

Технологии:

- технология развивающего обучения (личностно-ориентированная);
- использование ИКТ.

Тип урока: комбинированный, обобщение по теме.

Ход урока

2

Слайд 1

1.Орг. момент

Good morning, dear boys and girls! Glad to meet you. We all know that modern life is impossible without travelling. Travelling is an important part of modern world. People on our planet can't live without travel now. Tourism has become a highly developed business. And today we continue speaking on the topic

"Travelling". You will learn new interesting facts, improve your speaking and listening skills.

2.Речевая разминка.

Слайд 2

Do you like to travel? Why?

Where have you been?

What places have you visited?

Слайд 3

What kind of travelling do you prefer?

Слайд4

Before the lesson we had a survey «What ways of travelling do you prefer?»

Here are the results. So, what is the most popular kind of travelling in your class?

Слайд5

Have a look at the slide. There is a saying about travelling. Let's read and translate it.

Before starting our trip we have a lot to do. We must do some exercises, repeat some words. To understand foreign people we should learn English better.

Слайд6

3. Фонетическая зарядка

Let's repeat the names of some countries which we can visit.

Слайд7

4.Активизация лексики по теме

3

But, beforehand, I want you to revise the words you have learnt and which help us by the travelling.

Match the words. (Карточки для слабо мотивированных учащихся)

Слайд7

Now have a look at the slide. Match the words and words combinations about travelling .

Слайд8.

5. Практика учащихся в монологической речи

I see you like to travel and you are ready to travel. You can speak English well. What countries would you like to visit?

S 1,2,…..I would like to visit…..

Now watch the presentations about the well-known English speaking countries.

( the UK, the USA, Australia)

Слайды 9-41

6.Музыкальная пауза

Слайд 42

Let's have a rest. Watch the video, listen to the song «The passenger» by Iggy Pop and say: What places have you seen?

7.Совершенствование навыков чтения с извлечением детальной информации.

Слайд 43

From your answers I see that you prefer to travel by plane.

Let's read the instructions on how to act at the airport. You have 2 minutes and then be ready to answer the question: What have you learnt?

Слайды 44-53

Have a look at the slides. Match the sentences to these pictures.

I hope these tips help you while you travelling by plane.

8.Совершенствование навыков аудирования с извлечением основной информации

4

Imagine that you are at the airport now. Let's listen to the airport announcements and choose the right variant. You will listen to the tape twice.

Слайды 54 -55

9. Cовершенствование навыков диалогической речи.

Слайд56

Now it's time to book the tickets. We will work in pairs. Some of the students will be tourists and others will be travel agents. You may use the phrases on the cards. Your time is 3 minutes.

I want you to act out these dialogues in pairs.

Слайд 58

Have a look at the slide. On your desks you have the same sheets of paper. Now I want you to fill in the Customs Declaration too.

Слайд 59-60

Now I see you are ready to travel by air. Have a nice flight.

Слайд 61

10.Подведение итогов урока.

Dear children, the lesson is coming to an end. I want you to summarize what interesting and useful things you have learnt on this lesson today. You have the cards.

Please say your impressions about the lesson. (Учащиеся получают 3 разно-уровневых вида карточек)

1.Tick +

I liked the lesson.

I didn't like the lesson.

I learned new things about travelling.

I didn't learn new things about travelling.

5

It was interesting.

It wasn't interesting.

2.Today at the lesson we've:

  • learned about…

  • reviewed the material about…

  • done…

  • read…

  • written…

3.Write your impressions about the lesson.

11. Домашнее задание.

Write down your homework.

Fill in the landing card.

You have worked very well. Your marks for today are:

The lesson is over. See you soon. Good bye.

Слайд 62

The more you live,

The more you travel,

The more you travel,

The more you see,

The more you see,

The more you learn

Слайд 63

Thank you for the lesson!



© 2010-2022