План-конспект урока по английскому языку для 2 класса Sports and games по УМК Биболетова

Раздел Иностранные языки
Класс 2 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:





План-конспект урока по английскому языку для 2 класса

на тему «Sports and Games»







Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Sports and

games».

Задачи:

Образовательные: тренировать учащихся в употреблении знакомых лексических единиц и грамматических структур по теме; развивать умения и навыки устной речи; учить рассказывать о себе, используя речевые образцы, понимать сообщения, записанные в виде моделей, практиковать в аудировании.

Развивающие: развивать речь, внимание, память, воображение, мышление.

Воспитательные: воспитывать положительную мотивацию при изучении иностранного языка; аккуратность, внимательность, активность.

Социокультурные знания: беседа с учащимися о популярных видах спортивных игр в стране изучаемого языка.

Тип урока: обобщительно-повторительный.

Режимы работы: T- P1; T-CL

Формы организации учебной деятельности: тренировочные, обучающие, дифференцированные (фронтальные, групповые)

Оборудование к уроку:

УМК Биболетовой М.З.,Денисенко О.А.,Трубаневой Н.Н. «Enjoy English» 2 класс - учебник (28 урок), рабочая тетрадь, книга для учителя с поурочным планированием; плакат «Sport games»; кроссворд; набор сюжетных картинок по теме; письмо в конверте.

I. НАЧАЛЬНЫЙ ЭТАП УРОКА

Организационный момент.

T: Good morning, my dear friends!

P-s: Good morning, our dear teacher!

T: I'm glad to see you!

P-s: I'm glad to see you too!

T: How are you, boys? How are you, girls?T-CL

P-s: We are fine! And you?

T: I'm fine too! Let's begin our English lesson! Sit down, please!

Речевая зарядка.

T: I'd like to answer my questions:

Can you play football?

Can you play basketball? T-P-s

Can your mother play hockey?

Can your father ski?

Can your sister ride a bike?

Фонетическая зарядка

T: Let's play with sounds! Children! Listen to my words very attentievly!

If I read you the words with short vowels, you must sit down and close your eyes! But if I read you the words with long vowels, you must stand up and open your eyes!

[bo:l] - [dog] - [dro:] - [frog];

[ba:skit] - [ka:] - [ka:nt] - pl^ m]; T-CL

[skip] - [swi:t] - [ski:] - [sit].

T: Fine!

II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА.

A)

Определение темы урока.

T: Dear children! Let's try to guess the topic of our lesson for today. Look at the blackboard. Here you can see a CROSSWORD PUZZLE.

1 2 3 4 5

If you guess all the words correctly, you will be able to name the topic of our English lesson. The pictures you see on the blackboard can help you.

На картинках представлены следующие изображения: 1. Шахматы; 2. Обезьянка прыгает; 3. Клюшка для хоккея; 4. Кролик; 5.Ракетка для тенниса

1.

chess

2.

jump

3.

hockey

4.

rabbit

5.

tennis

T: 1. What can you see on the first picture? P1: chess

2. What can the monkey do? P2: jump T-P-s

3. What game can you play using this thing? P3: hockey

4. What is it? P4: rabbit

5. What game can you play using this thing? P5: tennis

1 C H E S S2 J U M P3 H O C K E Y4 R ABBIT5 T ENNIS

T: Well done! Name the topic of our lesson, please! So, today we are going to talk on this topic. We'll have a lot of things to do. Are you ready?

Повторение ранее изученного лексического материала.

T: Look at the picture and make up the sentences using these models:

Skip

Play tennis Play volleyball

Play football Ride a bike

Skate Swim

Play chess

Ski Play basketball

T- P-s

( На сюжетной картине представлены красочные изображения различных видов спорта)

P1: I can play football. P2: My mother can not skate. P3: My friend Alex can ski.

P4: My dog can not swim. ……..

T: That's right! I can play football too. But I can't skate.

III. ФИЗМИНУТКА

T: It's time to have a rest. Stand up, children!

Can you hop like a rabbit?P-s: Yes, we can.

Let's hop!

Can you jump like a frog? ….

Let's jump!

Can you walk like a duck?

Let's walk!

Can you run like a dog? T-CL

Let's run!

Let's play football!

Let's play tennis!

Let's ski and skate!

Let's play all over the day!!!

IY. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА.

B)

Обучение навыкам аудирования

T: I have a lot of friends from the fairy forest. And my friends sent me a letter! Look! (показать детям конверт с письмом, распечатать его)

Listen to a story about my friend very attentievly. After my reading you must answer the questions: What is his name? What can he play?

Dear, friends!

My name is Martin.

I am ten years old.

I have got a mother and a father.

I have not got a sister.

I can play football.

I can't play tennis.

Bye!

Martin.

P1: His name is Martin.

P2: He can play football.

Тренировка чтения текста , записанного в виде моделей.

T: That's right! Open your textbook at page 49, exercise 2. It's a letter from Tricky. Let's try to read it using the models.

( Учащиеся составляют текст по моделям, приведенных в учебнике.)

P1: My name is Martin.

P2: I am eight years old.

P3: I have got a mother, a father and a sister.

P4: I have not got a brother.

P5: I can ride a bike.

P6: I can't skip.

T: Very good! Children! Let's see … Did I remember this letter very well?

If I tell you the right sentence, you must clap your hands one time.

If I tell you the wrong sentence, you must clap your hands two times.

( Учитель произносит следующие предложения, а учащиеся реагируют, хлопая в ладоши.)

T: 1.His name is Tricky.

2. He is 9.

3. He has got a mother, a father. T- P-s

4. He has not got a brother.

5. He can ride a bike.

6. He can not fly.

V. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП УРОКА.

Домашнее задание

T: Your homework is exercise 1 and exercise 2 on page 24. Do these exercises in your workbooks in written form.

Итоги урока

T: I see you know a lot of words on the topic "Sports and games" I was really pleased with your work today. What words did you remember?

P1: Play tennis

P2: Play volleyball

P3: Skate and ski T- P-s

P4: Play basketball

P5: Ride a bike ……

Выставление отметок

T: Will you stand up?

It's time to say "good- bye".

Our English lesson is over.

Thank you for your work, children!

Рефлексия:

Понравился ли вам урока?

Что вам особо запомнилось?

Что вам понравилось делать больше всего?

Как у вас настроение после урока?

GOOD-BYE!!!

Cl: GOOD-BYE, teacher!!!



© 2010-2022