Открытый урок по английскому языку на тему Food (Еда)

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Открытый урок по английскому языку в 6-м классе по теме "Еда"

Учащихся в классе (аудитории): 12

Используемое оборудование: компьютер, колонки, проектор, экран.

Используемые ЦОР: мультимедийные презентации, видео.

Тип занятия: Обобщающее повторение.
Тема урока: Food (Еда)

Цель урока:

Обобщить и систематизировать знания учащихся по теме "Еда".

Задачи урока:

Образовательные: развитие навыков говорения, аудирования, чтения, письма по теме "Food"("Еда"); отработка произносительных навыков.

Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, критического мышления, памяти, совершенствование внимания.

Воспитательные: cоздание условий для формирования ясных представлений школьника о здоровом питании; воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно, воспитание патриотизма и толерантности.

Ход урока

1. Организационный момент.
Учитель: Good morning, dear girls and boys!

Учащиеся: (все вместе) Good morning, Good morning, Good morning to you, Good morning, Good morning, We are glad to see you!

Учитель: I am glad to see you, too! Sit down, please. My name is Mariya Anatolyevna and I will be your teacher today. How are you? Now say "Hello" to your Face Partner and smile to your Shoulder Partner.

Учащиеся: We are fine, thank you. And how are you?

Учитель: I'm OK too. Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now? Wright the date in your exercise-books.

2. Определение темы и целей урока

Учитель: What do you think, what we'll speak about? Now you will watch a short cartoon and, I suppose, you will guess.

Просмотр мультфильма.

Учитель: So, what shall we speak about? What shall we do during the lesson?

Учащиеся: Today we shall have a lesson according to our topic "Food" and we shall speak about tasty, healthy and useless food.

Учитель: And now let's start our work. Wright the topic in your exercise-books.

3. Фонетическая разминка.

Учитель : Now, remember the words according to our topic. (Повторение лексики по слайдам) (Презентация № 1)

4. Речевая разминка.

Учитель: Let's continue warming up our vocabulary. You see the scrambled words an you should find the original word. (Презентация № 2. Слайд № 3, 4)

Учитель: Well done! The next task will be speaking about your favourite food and drinks. Make short dialogues with your Face Partners and Shoulder Partners.

Диалог с "партнёром по лицу":

- What is your favourite food?

- My favourite food is...(meat, sweets...)

Диалог с "партнёром по плечу"

- What do you like to drink?

- I like to drink ...(milk, juice...)

5. Jot Thoughts. Развитие навыков устной речи

Учитель: we live in a multinational country and should know different traditions. Table 1 will speak about traditional Russian food, Table 2 - about Tatar and Table 3 will speak about traditional English food.

1) Think of the one word related to the topic "Traditional food"

2) Read it aloud for teammates and write it down on one slip of paper.

3) Place it in the middle of the table facing up.

4) Repeat steps 1-3 once more.

6. Совершенствование навыков чтения вслух.

Учитель: Match the proverbs with their equivalents.

  • Tastes differ.

  • An apple a day keeps the doctor away.

  • The appetite comes with eating.

  • Too much butter won't spoil the porridge.

  • Аппетит приходит во время еды.

  • Кашу маслом не испортишь.

  • О вкусах не спорят.

  • Кто по яблоку в день съедает, у того доктор не бывает.

7. Развитие письменной речи и грамматических навыков.

Учитель: Make the sentences, please.

1. eat, for breakfast, porridge, I

2. She, milk, for lunch, drink, does not

3. For supper, would, I, orange, like, juice

8. Творческое задание. Работа в группах. Формирование навыков изучающего чтения и применение навыков на практике.

Учитель: And now I have a special task for you. You need to make sandwiches!

  1. Take a slice of bread.

  2. Put some butter on the bread.

  3. Add some ham.

  4. Put another slice of bread.

  5. Help yourself!

9. Воспитательный аспект. Развитие патриотизма и воспитание уважения к старшему поколению.

Учитель: Many people take sandwiches to the picnic. What holiday will be in May?

Учащиеся: Victory Day!

Учитель: Yes. You are right. But we know that all people won't be able to celebrate this holiday. Because they were killed. Because they died of starvation. Many years in Leningrad only one slice of bread was breakfast, lunch and dinner for the whole family. We must remember them. We should be thankful to them .

10. Творческое задание. Работа в группах. Tag of war.

Учитель:

- Now, do you know what food is healthy and unhealthy for you?

Учащиеся делают постер на тему "Полезная и вредная еда", работая в группах по 4 человека.

11. Conclusion, giving Homework.

You've worked hard today! I liked your answers, the way you have worked. I think you have done your best. I give you all excellent marks.

Thank you for the lesson.

Now open your dairies and I want you to write down your home work for the next lesson

12. Reflection.







© 2010-2022