Countable and uncountable nouns

Данная работа представляет собой открытый урок в 6 классе на тему «Countable and uncountable nouns». Цели урока: 1.     Введение нового грамматического материала. 2.     Тренировка в употреблении исчисляемых и неисчисляемых существительных. 3.     Использование some/ any. 4.     Использование There is/ There are.В этом уроке уделяется большое внимание отработке слов на тему еда, идет отработка употребления и различения исчисляемых и неисчисляемых существительных, употребление их с some and many, There's and There're.
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Открытый урок по английскому языку «Countable and uncountable nouns» для 6 класса.

Цели урока:

  1. Введение нового грамматического материала.

  2. Тренировка в употреблении исчисляемых и неисчисляемых существительных.

  3. Использование some/ any.

  4. Использование There is/ There are.

  5. Использование a few/ a little/ a lot of.

Ход урока:


  1. Организационный момент:

T: Good morning, children! I am glad to see you again.

How are you today?

Who is on duty today?

Who is absent today?

What date is it today?

What's the weather like today?

Very good. Thank you. Fine, let's begin our lesson.

Today we have got an open lesson. That's why greet the guests, please.

Основная часть:



  1. We start our lesson with the song. Let's listen to the song. Try to understand and guess the theme.

Либо смотрим и слушаем/ либо на доске написать слова песни.

I can't count food

But I can count fish

I can't count peace

But I can for all I wish

I can't count water

But I can count glasses

I can't count bread

But I can count slices

I can't count knowledge

But I can count subjects

I can't count art

But I can count piece.

Now you can guess the theme of our lesson. What theme have we got today?

Countable and uncountable nouns. We're going to talk about countable and uncountable nouns. The theme of our lesson is difficult. Be attentive and active, please.

Объяснение грамматики. Исчисляемые существительные. Слайды 2,3,4

Неисчисляемые существительные. Слайды 5,6

Мы знаем, что названия продуктов питания- имена существительные. Вы, наверное, обратили внимание на то, что некоторые из этих имен существительных употребляются только в ед. числе, а другие - имеют формы как единственного, так и множ. числа.

Исчисляемые существительные - это существительные, которые можно посчитать.

Неисчисляемые существительные - это существительные, которые нельзя посчитать. Неисчисляемые всегда употребляется в ед. числе, перед неисчисляемыми существительными никогда не употребляется артикль a.

Упр.1 Say Countable or uncountable. Look at the video. Показать видео, дети говорят Countable or uncountable. И проверяют.

Very good. Yes, You are right.

Упр.2

(устно с помощью картинок, которые можно повесить на доске).

Look at the blackboard. You can see a lot of food there. What can you count? What can't you count?

Water, banana, coffee, milk, tomato, potato, ham. Cheese, cucumber, bread, chocolate, butter, carrot. (рисунки продуктов)

Countable Uncountable

I can count it I can't count it

Banana water

Tomato coffee

Potato milk

Cucumber ham

Chocolate cheese

Carrot bread

Говорят:

There's a/an/some …… (Название продукта).

It's a/an countable/uncountable noun. We can/can't count it.

Упр.3

Open your books at page 68. Let's do Ex. 2. Use There's or There're.

  1. There is

  2. There are

  3. There is

  4. There is

  5. There are

  6. There are

Упр. 4 A/ an or SOME? Слайд7

Put a/an before the following countable nouns, and some before the uncountable nouns.

… meat , ...orange, ... chocolate, ... jam. ... butter,... leaves , ... soup, ... egg, ... coffee, ... elephant, ... milk, ... cups, ... lemons, ... doll, ... sand, … giraffe, ... bus, … telephone, … window,… pencil, … sheep, ….robot, …chocolate, … door, … sugar, … salt, … radio, … bread, … nurse, … music, …lady, … dog,… water, ... flower, … butter.

По учебнику с. 68 правило

Use some in affirmative sentences.

Use any in questions and negative sentences.

Как и в каких случаях употребляется.

Упр.5 Вставить. Слайд 8

Some or Any?

Put SOME or ANY into each gap.

a. I haven't got _______ paper.

b. I'll buy __________ paper when I go to the shop.

c. Is there _________ petrol in the car?

d. Yes, I put _______ in yesterday.

e. I bought __________ fruit but they didn't have __________ vegetables.

f. Do you have _________ money? I need 50 dollars.

g. I saw __________ money on the table a minute ago.

h. I need ________ help with my homework. Aren't you busy?

I. I don't have ________ time today, sorry.

j. Did you have ________ problems with this exercise?

По учебнику упр. 4 и 5 стр. 68


© 2010-2022