Popular sports in Britain, Russia

Технологическая карта  урока: «Popular sports in Britain Предмет :английский язык Класс : 6 класс Тема урокаand in Russia» Тип урока : Урок открытия новых знаний. Учебник “EnjoyEnglish”  6 класс  Биболетовой  М.З. Учитель  : Уткина  Т.В. Цель урока  : знакомство и изучение нового лексического материала, употребление его  в устной речи. Задачи урока: Образовательная (коммуникативные и учебные задачи, решаемые учениками ): -знакомство с новыми ЛЕ по теме : «PopularsportsinBritainandinRussia» , их ...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

- Технологическая карта урока

Предмет : английский язык

Класс : 6 класс

Тема урока : «Popular sports in Britain and in Russia»

Тип урока : Урок открытия новых знаний.

Учебник "Enjoy English" 6 класс Биболетовой М.З.

Учитель : Уткина Т.В.

Цель урока : знакомство и изучение нового лексического материала, употребление его в устной речи.

Задачи урока:

Образовательная (коммуникативные и учебные задачи, решаемые учениками ):

-знакомство с новыми ЛЕ по теме : «Popular sports in Britain and in Russia» , их первичное закрепление и употребление в устной речи

-участие в диалоге-обмене мнениями , выражение согласия /несогласия с мнением собеседника

-развитие умений чтения текста с извлечением детальной информации

Воспитательная :

-воспитание уважительного отношения к культуре страны изучаемого языка , к России , спорту.

Развивающая :

-развитие познавательных интересов обучающихся , расширение их кругозора

-развитие умения работать с диаграммами ( изучение статистики о спорте)

-развитие умения работать с компьютерами (знание клавиатуры , выполнение парной работы)

-осуществление самооценки на основе выполненной работы.

Оборудование : компьютеры , мультимедийный проектор ,УМК " Enjoy English" Биболетовой М.З.

Аудиоматериалы , презентация к уроку.

Этапы Урока

Деятельность Учителя

Деятельность Ученика

Методы, Приемы, Формы

Формируемые УУД

Организационный

Момент





Формулирование темы урока

Приветствие учителя

Эмоциональная и психологическая подготовка обучающихся к усвоению нового материала.

Good morning , children!

How are you ? What date is it today?

The weather is fine and I hope you'll do your best during the lesson.

This term we are talking about adventures. Look at the blackboard !

You see unusual kinds of sport.

Can we say that parachuting , potholing, mountaineering are adventures ? And what is the common word for them?

Yes, of course. They are kinds of sport.

Can you guess what will be the topic of our lesson?

Приветствие. Эмоциональный настрой на работу на уроке, решение проблемной задачи.

Good morning! We are fine.

Today is the 8-th of April.



Yes , we can.

It is sport.

Sport.

Фронтальная работа

На доске слайды 1-6.

Регулятивные:

-Развивать умения принимать и сохранять учебную ситуацию.

Личностные :

-Формирование мотивации к обучению и познанию.

Коммуникативные:

-Формирование умений адекватно использовать языковые средства.

Познавательные:

-Развитие навыков прогнозирования по картинкам .

Фонетическая зарядка

Совершенствование слухо-произносительных навыков, в том числе применительно к новому языковому материалу.

Упражнение 50 , стр.142.

Pay attention to the blackboard.

Here you see the transcription of the words. Listen to the speaker , read the words after the speaker, please.

Write the words on the blackboard which sound similar in English and in Russian.

Do you see some new words?

Try to translate them.



Golf, tennis, boxing, football, badminton, basketball, etc.

Jogging, racing, boatracing.

Фронтальная работа

На доске транскрипция произносимых слов.

Коммуникативные:

-Формирование умений адекватно использовать языковые средства.

Регулятивные:

-Развивать умения распознавать интернациональные слова .

Применение и совершенствование знаний

Участвовать в диалоге-обмене мнениями, опираясь на информацию из прочитанного текста: выслушивать мнение собеседника, выражать свою точку зрения.

Now open your textbooks on page 142, ex.51.

Study the pie-chart. Find out what sports are more or less popular among the British people. Please use the following expressions in your speech : I think that…, I believe that….,

I agree with you, I'm not so sure about it…..

What can you say about Russian kinds of sport?

-I think that British people like tennis.

- I'm not so sure about that.

I think football is more popular in Britain.

-I believe that motor-racing is popular in Britain.

-I agree with you. Motor-racing

and boxing are popular in Britain.

-I think that horse-racing is less popular in Russia.

-Do you really think so? I believe that cricket is less popular in Russia than horse-racing.



Фронтальная работа

(закрепляют и систематизируют информацию)

Групповая работа

На доске слайды 7-8

Личностные:

-Умение самостоятельно оценивать материал.

Коммуникативные:

-строят высказывания с учетом нового материала, учатся взаимодействовать в парах.

Регулятивные:

-Осуществление контроля своих знаний, умений, навыков.

Познавательные:

-актуализируют полученные знания о популярных видах спорта в Британии

Применение и совершенствование знаний

Организация работы с текстом, извлечение детальной информации, соотносить тексты с фотографиями.

Thank you , children.

Let's do ex.54 , page 142. Read the texts. Match them to the photos. Translate the sentences with the words marked in bold.

Good of you. Now answer my questions ,please.

Answer my questions , please.(ex.55,

Page 143)

What British national sports do you know?

What event takes place every summer at Wimbledon?etc.

Sports became popular long ago. It is one of the biggest

sporting events of the year.

Another traditional British game

Is cricket.,etc.



British national sports are football , racing ,tennis and cricket.

Tennis competition.

Индивидуальная работа, фронтальная работа.

Коммуникативные:

-понимают на слух ответы на вопросы обучающихся, учатся извлекать нужную информацию из текста.

Регулятивные:

-в ходе заслушивания ответов осуществляют самоконтроль.

Познавательные:

-расширяют кругозор, извлекая информацию о популярных видах спорта в Британии.

Динамическая пауза.

Now let's do some physical exercises

In order to be in good form and relax.



Закрепление и совершенствование знаний

Систематизация грамматического материала «степени сравнения прилагательных».

In the texts there were words marked in bold. They all are adjectives.

Let's revise the degrees of comparison

of adjectives. -Big

-Popular

-Good

Please, open your computers and find

the task to insert the adjectives in appropriate form. Work in pairs .In four minutes be ready to check the task.

Big-bigger -the biggest

Popular-more popular -the most popular

Good-better -the best

Групповая работа

Работа на компьютерах.

На доске слайды 9-10.

Приложение1.

Личностные :

-Умение совместно работать.

Регулятивные:

-умение планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей,

Вносить необходимые коррективы с учетом сделанных ошибок.

Коммуникативные:

-уметь грамматически правильно оформлять

Высказывания.

Закрепление и совершенствование знаний

Распознавание и употребление в речи новых и изученных ЛЕ , обслуживающих тему.

The next task is to fill in the words in the text " Zorbing". Do it on your computers and then we'll check it.

Have you done the task?

Read the information about zorbing-this unusual kind of sport. Read to check your answers.

Have a look at the slides.

Групповая работа

На доске слайды 11-15.

Приложение 2.

Работа на компьютерах.

Личностные :

-Умение совместно работать.

Регулятивные:

-умение планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей ,

Самостоятельно пополнять словарный запас.

Рефлексия

Good of you! You are right!

Our lesson has come to the end.

What new information have you learnt?

And do you like sport?

What's your favourite sport ?

What kind of sport can you play?

Tell me, please, did you like our lesson?

What marks will you give to your

Neighbor ?

Who gets excellent or "5" today ?

And who gets "4" ?

I agree with you.

Write down your homework, please:

Ex.59, p. 144.

The lesson is over , goodbye.

About popular British sports.

Yes, I do./ No, I don't.

Football, table-tennis, etc.

Yes, I liked the lesson.

It was interesting to know about

Zorbing.

I liked to work on computers.

No, I didn't like the lesson.

Фронтальная работа

На доске слайд 16.

Приложение3

Личностные :

-формирование позитивной моральной

самооценки.

Регулятивные:

-Развитие умений определять уровень усвоения изученного материала, формирование адекватной оценки своих возможностей.


Приложение1

FILL IN THE ADJECTIVES IN APPROPRIATE FORM

1 .Football is the kind of sport in Russia. ( popular )

2. As for jogging, it is the way to keep fit.( good )

3. To watch sports news is in Russia than to go in for

sport. ( popular )

4. Mike is the boy of our class. (strong )

5. Ann is the in our class. ( young )

6. The tennis competition in the world takes

place at Wimbledon. ( famous )

Приложение2

PUT IN THE MISSING WORDS

Use : CAN, RUN AROUND, SMALL, THOUGHT, FROM, SWIM,SEVERAL.

Do you know what zorbing is ?-It's an unusual kind of sport.

In 1970, special balls were made for hamsters. Pet owners use them to protect their 1) small pets.

In this balls pets can 2) the flat without danger of being lost or injured.

In 1990, two young guys from New Zealand 3) that it would be funny to make such balls for people!

And they made it 4) plastic. Now there are 5) kinds of zorbing.

You 6) roll down a hill , run inside the ball during winter or summer.

You even can 7) in a zorb!

It's a lot of fun but you always should listen to the instructor attentively.



PRIL 3.

Yes, I liked the lesson. No, I don't like the lesson.

The lesson was interesting. The lesson was boring.

I liked to work on computers.

It was interesting to know about zorbing.

I learnt about national British sports.



© 2010-2022