Урок по английскому языку по теме Паралимпийские игры

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Урок английского языка "Paralympics games " на основе работы с видео по заданной тематике

Цели.

Учебные:

а) введение и активизация лексического материала по теме путем привлечения дополнительного материала;

б) формирование навыка грамотного и разнообразного способа выражения фразы "заниматься спортом" в зависимости от ситуации и говорящего;

в) совершенствование навыка выборочного понимания необходимой информации на слух;

г) формирование навыков чтения и перевода.

Развивающие: развитие внимания и умения делать выводы.

Воспитательные: создание условий для возникновения интереса к занятиям спортом и к здоровому образу жизни путем привлечения информации о спортсменах-паралимпийцax, а также обращение к их личному спортивному опыту.

Методические: показать приемы работы с лексикой с использованием ИКТ.

Форма урока: комбинированный урок.

Тип урока: урок ознакомления с новым материалом.

Ход урока

1. Подготовка

Проводится предварительное обсуждение, в ходе которого повторяется лексика, близкая к тематике фильма, а также стимулируется интерес учащихся к теме. Учитель обсуждает с детьми важность занятий спортом, и учащимся предлагается выполнить следующий кроссворд для актуализации видов спорта.

Task 1. Урок по английскому языку по теме Паралимпийские игры

Урок по английскому языку по теме Паралимпийские игры

2. Актуализация информации

Повесить рисунок с паралимпийцами на доске или вывести на экран с помощью компьютера. Задача учащихся угадать, кто это и назвать тему урока.


Task 2. Guess, who is it?

Урок по английскому языку по теме Паралимпийские игры

3. Просмотр видео по теме

[Script]

Britain's National Spinal Injuries Center is pleased with its link to the Paralympic Games. The idea for the event began here 60 years ago. Dot Tussler is the head of physical therapy at the center. DOT TUSSLER: "We know some of those people competing, and we know that their journey started here, so we're behind them all the way." Dot Tussler says the hospital uses sports to help people recover from their injuries. DOT TUSSLER: "We use sport as a vehicle for improving balance, strength, coordination, wheelchair skills and wheelchair mobility. As well as those physical attributes, you can then go on to build the funner element of doing things together in a group." The patients do that at a sports center that honors a refugee doctor who came to Britain from Nazi Germany. Dr. Ludwig Guttmann believed that sports would help heal his patients, both physically and emotionally. His beliefs led to the Paralympics, which take place shortly after the Olympics. The games help patients like 24-year-old Christopher Haynes believe they can lead full lives again. He was injured in a diving accident. He has faced a long recovery period after many operations. CHRISTOPHER HAYNES: "You play the games that are suitable for you. So it's ... because they've been doing it for so long, they know exactly what you're... because I'm tall, because I'm young, I'm suitable for, you know, wheelchair rugby." Chris is ready to move out of the hospital. He wants to be part of the Paralympics in Rio de Janeiro in 2016. CHRISTOPHER HAYNES: "It's inspirational. It, like, lets you know what you can do in three or four years. I need to start playing sports. There's no reason I shouldn't. You know, back to work, get back to my social life, get myself a girlfriend. And if all goes well, you know, try and aim for Rio." I'm June Simms.

4. Закрепление материала

Task 3. Watch the video and answer the questions.

  1. What is the main idea of the video?

  2. Where Paralympics were born?

  3. How does sport influence on people with injuries?

  4. How do these people fight with their disabilities?

Task 4. Five W,s and H

Учащимся предлагается просмотреть видео-сюжет и записать основные данные в 6 колонок под заглавиями Who? What? Where? When? Why? How?

Task 5. Watch the video once again and find words in the text for:

Травмы спины, паралимпийские игры, физиотерапия, соревнуются, координация, инвалидное кресло, несчастный случай, регби, вдохновляюще.

Task 6. Watch the video and fill in the gaps.

  1. Dot Tussler is the head of _________________ at the center.

  2. The hospital uses ________to help people recover from their injuries.

  3. We use sport as a _________ for improving balance, strength, coordination, _________skills and __________ mobility.

  4. The games help ________ like 24-year-old Christopher Haynes believe they can lead full lives again.

  5. Sports would help heal his patients, both _________ and emotionally.

Task 7. Who said it?

Учащимся выдаются листочки со строками из видео, их задача угадать имена персонажей.

  1. As well as those physical attributes, you can then go on to build the funner element of doing things together in a group.

  2. You play the games that are suitable for you.

  3. Sports would help heal his patients, both physically and emotionally.

  4. We know some of those people competing, and we know that their journey started here, so we're behind them all the way.

Task 8. Discussion.

  1. What is the difference between Olympic and Paralympics games?

  2. Do you know any paralympic sportsmen?

  3. What is your attitude to those people?

  4. What solutions can you offer to improve life of such people and make them fill like ordinary citizens?

5. Подведение итогов.

Did you like our lesson? What did you like at our lesson? What new things have you learned today? Well, we'll finish for today. Have a nice day.





© 2010-2022