Конспект урока на тему: Самостоятельные части речи

Раздел Другое
Класс 8 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Конспект урока на тему: Самостоятельные части речи

8-сыныф

Мевзу: Мустакъиль сез чешитлери.

Умумийлештирюв дерси.



Оджа: Абляминова Л.Р.



ДЕРСНИНЪ МЕВЗУСЫ. Мустакъиль сез чешитлери. Умумийлештирюв дерси.

ДЕРСНИНЪ МАКЪСАДЫ. Кечильген мевзуны умумийлештирюв; тиль ве сез байлыгъыны арттырмакъ; бильги ве алышкъанлыкъларыны тешкермек инновацион технологиясыны ишлетмек; аналитик фикир къабилиетлерини инкишаф этмек; Ватан ичюн курешкен языджыларнынъ иджадына меракъ догъурмакъ, севги ве ватанперверлик ашламакъ.

ДЕРСНИНЪ ДОНАТЫЛУВЫ. Лугъат джедвели, Эйлер Веннинъ, даиреси (диаграмма), карточкалар, дидактик мадделер, микрофон, «Кунешчикнинъ» джедвели.





Дерснинъ кетишаты:

  1. Тешкилий момент.

Суаллер.1.Март айында насыл байрамны къайд эттик?

2. Наврез байрамынен бир куньде кимнинъ догъгъан куню къайд этильди?

3.Баарьнинъ биринджи айы не вакъыт битеджек?

4.Якъында насыл къушлар учып кельдилер?

II. Дерснинъ эсас къысмы

а) Оджанынъ сезю

Къырымтатар тили дерслеринде эки йыл девамында «Морфология» болюгининъ «Мустакъиль сез чешитлери» мевзуларынен таныштыкъ. Оларны насыл дереджеде менимсегенлеринъизни бильмек ичюн тест кечирмекни теклиф этем.

б) Тест

1. Къач мустакъиль сез чешитлерини биз огрендик?

а - 9

б-5

в-6

2. Исим насыл суаллерге джевап бере?

а-не япа?

б-не?

в-насыл?

3.Фииль насыл суаллерге джевап бере?

а-насыл?

б-ким?

в-не япаджакъ?

4. Сыфатнынъ суамени айтынъыз.

а-не япты?

б-насыл?

в-не япаджакъ?

5. Исим нени бильдире?

а-предметнинъ аляметини

б-предметнинъ иш-арекетине

в-предметни

6. Фиильнинъ къач заманы бар?

а-учъ

б-эки

в-дёрт

(нетиджесини талебел озьлери саялар ве бааланалар).

б) «Микрофон»

Оджа вазифени бере, талебер исе микрофонны бир-бирине узатып озб шахсий фикирлерини бильдирелер.

Вазифелер:

  • Фиильнинъ кечкен заманы акъкъында айтынъыз.

  • Тюс-ренкни бильдирген сыфатларны айтынъыз.

  • Леззетни бильдирген сыфатларны айтынъыз.

в) Диалог

Талебелер экишер олып диалогны азырлайлар. Сонъ тахта огюне чыкъып субетлешелер.

Диалогнынъ мевзусы: «Мектепке кетеяткъанда».

г) Эйлер Веннинъ даиреси.

Диаграмма.

Талебелер даирени дефтерлерине сызып, сёз чешитлернинъ фаркъыны эки тарафкъа (даиреге), бир тюрлю олгъан аламетлерни ортагъа язалар. Исим ве фииль визифе оларакъ.

Конспект урока на тему: Самостоятельные части речи

IY. Талебелернинъ мустакъиль чалышувы

  1. «Кунешчик» Ассоциатив курснынъ энъ фааль усулы. Исимнинъ аляметине ифаделемек.

Конспект урока на тему: Самостоятельные части речи



  1. СЕНКАН

Метинни окъуп, янъы сёзлернен чалышув с 160., 338-мешгъулиет.

а) Лугъат иши

умумхалкъ-общенародный

джебэ-фронт

силя-оружие

гонъюлли оларакъ - озь истегинен

ильки-биринджи

мудафааджы-къорчалайыджы

б) ПЛАН ТИЗЮВИ

1. Мевзу. (Мудафааджы)

2.Тасвирлев. (Гонъюли-оларакъ, умумхалкъ)

3.Иш-арекетни бельгилев. (Къошулды, иштирак эттилер.)

4.Джумле.

(Бизим мудафааджыларымыз гонъюлли оларакъ умумхалкъ курешинде иштирак эттилер.)

5.Синоним (мевзугъа). (Къорчалайыджы)

V.Дерснинъ нетиджеси.

Оджа : Бугуньки дерсимизде инновацион технологиясынынъ эсас усулларынен къулланып, мустакъиль сёз чешитлерини текрарладыкъ, амелий сюретте пекиттик. Бу мезуны керекли дереджеде менимсегенинъиз корюне.

Актив къатнашкъан талебелерге баа къоюв

1.

2.

3.

VI. Эв вазифеси.

«Кунешчик» шекилинде зарф ве сайынынъ аляметлерини тасвирлемек.

© 2010-2022