• Преподавателю
  • Другое
  • R\разработка урока по бурятскому языку, как государственному на тему Убэл ерэбэ (5 класс)

R\разработка урока по бурятскому языку, как государственному на тему Убэл ерэбэ (5 класс)

Раздел Другое
Класс 5 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Тема урока: Амар сайн, убэл!

Класс: 5

Цели:

1. Коммуникативная: знакомство с новым лексическим материалом по теме «Убэл», развитие речевых навыков;

2. Образовательная: научить использовать в речи новые речевые образцы.

3. Развивающая: развитие творческой активности, мышления, памяти, внимания.

4. Воспитательная: воспитание интереса к изучаемому, готовности к коммуникации и бережного отношения к природе.

Тип урока: урок изучения нового материала с использованием игровых технологий.

Форма урока: урок-сказка

Методы: объяснительно-иллюстративный, наглядный, частично-поисковый.

Средства: мультимедийная презентация.

Ход урока:

I этап:

Оргмомент.

Сайн байна, hуугты.

- Давайте посмотрим друг на друга и улыбнемся. Муноодэрэй хэшээлэй темэ «Амар сайн, убэл». Муноодэр бидэ хэшээлдээ онтохон руу аяншалаад, шулэг уншахабди, мэдуулэлнуудые бэшэхэбди. Дэбтэрнуудээ нээгээд, hарынгаа тоо бэшэе, хэшээлэй темэ: «Амар сайн, убэл». Шэдитэ ханза нээгдэбэ, манай онтохомнай эхилбэ.

Фонетическая зарядка: фонетическэ hорилгоёо дуугаар эхилэе. Би дуулахаб, таанад шагнагты

Убэлдоо дуратайб,

Убэлдоо баяртайб,

Убэлдоо зорюулан,

Дуугаа дууланаб!

Речевая разминка.

Основной этап.

- Би муноо шулэг уншаад угэхэб, таанад анхаралтайгаар шагнагты.

-Юун тухай шулэг бэ?

Шэдитэ убэлэй уедэ

Арад зон найрлана

Сагаан саhаар дэлгэржэ

Газар дэлхэй хушагдана.

Шэнэ жэлэй эхиндэ

Арад зон шууяна

Хуугэд баярлана эндэ

Мульhэн дээрэ hолжорно.

(убэл тухай).

-Чтобы хорошо поработать со стихотворением, познакомимся с новыми словами:

Мульhэн - лед

Елуур -каток

Хуугэд -дети, детвора

Саhан - снег

Баярлана - радуются

Шууяна- шумят

Жабар - мороз

(Уншаха, мэдуулэл, холбуулал зохёохо)

(Стихотворение выходит)

  1. Каждый прочитайте про себя.

  2. Один (два) читает полностью.

  3. Читаем строчку, переводим (по одному), работа по рисунку.

III этап.

- Надо выполнить 2 задания. 1-дэхи даабари: амитадые зураглагты - опишите животных, какие они. ( Я показываю пример - хурин, томо баабгай).

-Энэ юун бэ? Ямар бэ? (унэгэн, шандаган, гоё шубууд)

Физминутка: Муноо булта амарая. Попробуйте изобразить каждого, кто здесь изображён.

hуулшын даабари: зубоор мэдуулэл зохёогты. Дополните предложения. Глаголы даны справа. Давайте составим первое предложение вместе.

Хуйтэн убэл… (ерэбэ)

Проверка задания.

Отгадайте загадки.

  1. Сагаан хунжэл бухы дайдые хушаба.

  2. Сагаан сар хэбтээд таргалаа.

  3. Сагаан торгые эбхэжэ ядабаб. (саhан)

IV. Итог урока.

Убэлэй асуудалнууд.

- Ямар шэнэ угэнуудтэй танилсаабибди?

- Энэ hайхан байгаалияа яаха ёhотойбибди? Как мы должны относиться к природе?

- Бэрхэнууд, байгаалияа гамная!

  1. Сэгнэлтэ.

  2. Гэрэй даабари: шэнэ угэнуудээ сээжэлдээд, убэл тухай зураг зурагты.

© 2010-2022