Рабочая программа по удмуртской литературе

Раздел Другое
Класс 9 класс
Тип Рабочие программы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение «Гимназия №2 с.Бураево» муниципального района Бураевский район Республики Башкортостан

Рассмотрено на согласовано Утверждаю

заседании кафедры зам.дир. по УВР директор МОБУ

родных языков ______________ Гимназия №2 с.Бураево

Протокол №1 от__________2015г. Алиева Э.Х. ____________ И.Ф.Зиганшин

зав.кафедрой________________ _________2015г. приказ № от _____2015г.

Аслямова А.Р.

Рабочая программа

по удмуртской литературе для 9 класса

уровень базовый

учитель составитель: Шамсиярова Юлия Закирзяновна

учитель русского языка и литературы первой квалификационной категории

Принято

на заседании

педагогического совета

Протокол №1

от ____________2015г.

с.Бураево 2015

I.Пояснительная записка

Рабочая учебная программа по родной литературе составлена на основе:

- «Удмурт кыллы но литературалы дышетон программаос» 5-11 классъёслы, огъя редакциез Л.П.Федоровалэн, Ижевск «Удмуртия», 2009 .

- образовазовательной программы муниципального общеобразовательного бюджетного учреждения «Гимназия №2 с.Бураево»

- учебного плана муниципального общеобразовательного бюджетного учреждения «Гимназия №2 с.Бураево»

Учебник: «Удмурт литература» 9 классслы учебник- хрестоматия/ В.Л.Шибанов, Ижевск «Удмуртия», 2007 .

Курс родной литературы в школе основывается на принципах связи искусства с жизнью, единства формы и содержания, историзма, традиций и новаторства, осмысления историко-культурных сведений, нравственно-эстетических представлений, усвоения основных понятий теории и истории литературы , формирование умения оценивать и анализировать художественные произведения.

Изучение литературы на ступени основного общего образования направлено на достижение следующих целей:


  • воспитание духовно развитой личности, готовой к самопознанию и самосовершенствованию, формирование чувства патриотизма, любви и уважения к литературе и ценностям культуры;


  • развитие представлений о специфике литературы в ряду других искусств, культуры читательского восприятия художественного текста, понимания авторской позиции, эстетических и творческих способностей учащихся, читательских интересов, устной и письменной речи учащихся;


  • освоение текстов художественных произведений в единстве содержания и формы, основных историко-литературных сведений и теоретико-литературных понятий, формирование общего представления об историко-литературном процессе; совершенствование умений подробного, выборочного, сжатого пересказа от другого лица; подготовка к самостоятельному эстетическому восприятию и анализу художественного произведения.



На изучение курса отводится 34 часа из расчета 1 час в неделю.


^ IV. Требования к уровню подготовки учащихся


Учащиеся должны знать:


  1. Основные этапы жизненного и творческого пути классических писателей.


  2. Тексты художественных произведений.


  3. Сюжет, особенности композиции изученных произведений.


  4. Типическое значение характеров главных героев произведений.


  5. Основные понятия: литературный характер, литературный тип, классицизм, сентиментализм, романтизм, реализм, критический реализм.


  6. Изобразительно-выразительные средства языка.


  7. Элементы стихотворной речи (ритм, размеры, строфа).




Учащиеся должны уметь:


  1. Выразительно читать произведения или отрывки из них, в том числе выученные наизусть.


  2. Анализировать произведения с учетом его идейно-художественного своеобразия.


  3. Определять принадлежность к одному из литературных родов (эпос, лирика, драма).


  4. Определять идейно-художественную роль в произведении элементов сюжета, композиции, системы образов и изобразительно-выразительных средств языка.


  5. Выявлять роль героя в раскрытии идейного содержания произведения и авторскую оценку героя.


  6. Обосновывать своё мнение о произведениях и героях.


  7. Свободно владеть монологической речью, уметь высказывать свои суждения и аргументировано их отстаивать.


  8. Составлять план и конспект общественно-политической и литературно-критической статей.


  9. Готовить доклад, сообщение, реферат, презентацию на литературную тему (по одному источнику).


  10. Писать рецензию (или отзыв) на самостоятельно прочитанное произведение, просмотренный фильм, телепередачу, спектакль.


  11. Писать сочинение на литературную или публицистическую тему.


  12. Пользоваться словарями различных типов и справочниками.




^ II. Основное содержание программы


Азькыл

Литература но вакыт, литература но история, соослэн герзаськемзы. Жанръёслэн азинскемзы.

Удмурт литература 1889-1919-ти аръесы

Григорий Верещагин «Зарни чорыг».Образъеслэн национальной шомзы.

Михаил Можгин «Беглой». Фольклор но литература вискын кылдытэм произведение.

Кедра Митрей «Эш-Тэрек».Легендалы матын луэмез.

^ Удмурт литература 1919-1938-ти аръесы

Кедра Митрейлэн зугырес вакытъесын кусыпъесыз. Писательлэн удмурт литератураез жанръес ласянь узырмытэмез. «Пиме соризы», «Вожмин».

Кузебай Герд но бугырес вакыт, поэтлэн трагической улонэз.

Кылбуръесызлэн романтической пуштроссы но поэтиказы. Жанр ласянь туссы. «Завод» поэма. Поэмаысь романтической герой. Заводлэн образэз, сое кылдытонын кылкуараослэн интызы. Произведенилэн композициез.

Ашальчи Окилэн - удмурт нылкышнолэн литературае пыремез. Кылбуръесын удмурт нылкышно сюлэмез усьтон. Лирической героинялэн образэз. Кылбуръеслэн крезьгурзы.

М.Коновалов . «Гаян» роман. Выжыкыл традиосъя гожтэм роман.

Образъес: Гаян, Чипчирган но мукетъесыз. Романтизмлэн но реализмлэн тодметъесыз.

Быгатисьлэн сэрегез. «Герд - толон но туннэ» эссе. «Ашальчи Окилэн героиняез но туала нылкышно. «Гаян» ромонэз Пушкинлэн «Капитан ныл повестеныз чошатон

^ Удмурт литература 1938-1956-ти аръесы

Игнатий Гаврилов. «Камит Усманов» - фольклоръя но исторической материалъя кылдытэм произведение. Трагедилэн тодметъесыз. Нюръяськись герой но сое калыклэн дунъямез.

М.Петровлэн удмурт литератураез азинтонын интыез.«Вуж Мултан »роман. Авторлэн романаз удмуртъеслэн историенызы герзаськем ужпумъесты жутэмез.

Акмарлэн, Герейлэн, Олешлэн образъессы. Зуч интеллигенцилэн образэз. В.Г.Короленко.

Быгатисьлэн сэрегез. «Кин шоры ыбылэ «мултан уж»?»


^ Удмурт литература 1956-1988-ти аръесы

Г.Красильниковлэн «шунытскон вакытэ» литературае пыремез. «Пыртос» верос. «Пыртос» веросын нравственной ужпумъес. «Чупыргы Вася вота» веросэн толматскон. Нимаз адямилэсь психологизэ мур возьматон.

Флор Васильевлэн поэзиын инкуазь но адями кусыпъесыз выль сямен суредамез.

«Шаер» тема. Кылбуръеслэн форма ласянь узырлыксы. Кылбуръессэ зуч кылэ берыктэмъесыныз чошатон.

Р.Валишинлэн психологической прозаез азаинтэмез. «Тол гурезь» повесть. Сьолыко адямилэсь трагедизэ суредан. Характеръес но соосты кылдытон амалъес

Повестьын символлы пормем образъес.

Быгатисьлэн сэрегез. Лыдзем верослы дунъет сетон. Р.Валишинлы гожтэт гожтон.

^ 1970-1980-ти аръесысь удмурт нылкышно лирика


Л.Кутянова «Озьы потэ улэм», «Зундэс лэсьти», «Зорые»; Т.Чернова «Шаере мынам, Вало палъес», «Уйин бордисько», «Серекъялод оло бордод»;


А.Кузнецова «Сяськаяське улмопу», «Мон сюрс пол кулыли», «Рифмаосын курадзисьтэмлы»; Г.Романова «Вал ворттэ!…», «Куинь пиосмуртъес понна…», «Пересь турна»


Литературалэн туала вакытэз

Михаил Федотов «Шедьти, лэся, аслым берпум сэрег», «Веме»; Вячеслав Ар-Серги «Палэзьпу- оскон» Олег Четкарев «Кычес», Лидия Нянькина «Ваебыж кар», «Имитация»; Эрик Батуев «Арлыдтэм вужер», «Дор»





Удмуртская литература, 9 класс

Тема урока

Кол-во часов

Дата

Классная работа

Самостоятельная Работа

ТСО

Домашнее задание

Приме чание

1

Азькыл.

Литература но вакыт, литература но история, соослэн герзаськемзы. Жанръёслэн азинскемзы.(Введение. Литература и время,литература и история,их связь. )

Удмурт литература 1889-1919 аръёсы. Михаил Григорьевич Можгин «Беглой»(Удмуртская литература 1889-1919 гг.)

Григорий Егорович Верещагин « Зарни чорыг »

Ватсаса лыдзон. Кедра Митрей «Эш-Тэрек» (Вн.чт.

Кедра Митрей «Эш-Тэрек»)

1

1. Удмурт литературалэн инъетэз, кутсконэз, усьтиськонэз. 2.Удм.л-ра 1938-1956 аръёсы. З.удм. л-ралэн выльысь сяськаян вакытэз (1956)

Фольклор но литература вискын кылдэм произведение. Балладалы матын луэмез.

Тодмо сюжетъя авторлэн кылдытэм удмурт выжыкылэз.

Пьесалэн трагедия тодметъёсыз.

Фольклорлэн но литературалэн интызы.

Г.Е.Верещагин «Чагыр, чагыр дыдыке...»

Романтической тодметъёсыз. Удмурт критика.

Образъёслэн национальной шомзы. Удмурт критика.

Удмурт критика.

А.С.Пушк ин «Сказка о рыбаке и рыбке»

«Чагыр, чагыр дыдыке... »-

Вольыт лыдзон, юанъёслы ответ.

Вольыт лыдзон, А.С.Пушкинлэн «Сказка о рыбаке и рыбке» выжыкылэныз чошатон.

5-ти задание

2

Удмурт литература 1919-1938 аръёсы. Кузебай Герд «Бусы», «Чагыр кышет», «Вордиськем музъеммы», «Гужем жыт», «Чугун сюрес». «Завод» (поэмаысь люкетъёс) (Удмуртская литература 1919-1938 гг. . Кузебай Герд «Бусы», «Чагыр кышет», «Вордиськем музъеммы», «Гужем жыт», «Чугун сюрес». «Завод» ( главы из поэмы)

1

Герд но бугырес вакыт, поэтлэн трагической улон сюресэз. Кылбуръёслэн романтической пуштроссы но поэтиказы. Жанр ласянь туссы.

«Завод» поэмаысь люкетьёссэ лыдзон.

Кылбуръёсты вольыт лыдзон.

Эссе «Герд толон

но туннэ»

3

Ашальчи Оки «Лулы Мынам,»Кык гожтэт», «Тон юад мынэсьтым», «Туж бадзым кужымме...»

Кедра Митрей «Пиме соризы» «Вожмин»

1

Удмурт нылкышнолэн литературае пыремез. Лирической героинялэн образэз. Кылбуръёслэн крезьгурзы.

Писательлэн зугырес вакытэн кусыпъёсыз. Писательлэн удмурт л-раез жанръёс ласянь узырмытэмез.

К.Гердлэсь «Чагыр кышет» но А.Окилэсь Туж бадзым кужымме...» кылбуръёссэс чошатон

Характеръёс но конфликтьёс.

«Тон юад мынэсьтым» -

4,5 задание 4 задание

\

4

Михаил Алексеевич Коновалов «Гаян»

1

Историез литературае пычатон.Выжыкыл традициосъя гожтэм роман. А.С.Пушкинлэн «Капитанская дочка» повестеныз чошатон.

Романтизмлэн но реализмлэн тодметъёссы. Образъёс.

2,4 зад. Стр.77 6 задание,стр.87 2,4 зад. Стр.97

5

Игнатий Гаврилович Гаврилов «Камит Усманов»

1

Фольклоръя но исторической материалъёсъя кылдытэм произведение. Нюръяськись трагической герой

Трагедилэн тодметьёсыз. Лыдзон но анализ лэсьтон.

2,3 зад. Стр.111

6-8

Михаил Петрович Петров «Вуж Мултан».

Сочинение.

3

Писательлэн удм. Л-раез азинтонын интыез. Романаз удмуртьёсьшэн историенызы герзаськем ужпумъёсты жутэмез.

Характерьёс, соосты чошатон.

1-3 зад, стр.119 1-4 зад. Стр126 1-4 зад.стр.135 1-3 зад.стр. 143

9

Удмурт литература 1956-1988 аръёсы. Геннадий Дмитриевич Красильников «Пыртос» «Чупыргы Вася вота». (Удмуртская литература 1956-1988 гг.)

1

Писательлэн «шунытскон» вакьпэ л-рае лыктэмез.нимаз адямилэсь психологазэ возьматыны быгатэмез. Веросъёсын нравственной ужпумъёс.

Веросъёслэн жанр ласянь портэмлыксы

Удмурт критика.

«Пыртос» мадьыны дасяно. 1-3 зад. Стр.162

10

Флор Иванович Васильев «Мои - язычник...», «Куазьлэсь уд луы зок...», «Уг яратскы чышкем писпуосты...», «Сюан диськут»

1

Инкуазь но адями кусыпъёс. Калык сямъёс. «Шаер» тема. Вераськон интонациос.

Кылбуръёссэ зуч кылэ берыктэмъёсыныз чошатон.

«Уг яратскы чышкем писпуосты...»-выр.чт.

11-12

Роман Галяскарович Валишин «Тол гурезь»

Сочинение.

2

Писательлэн удмурт психологической прозаез азинтэмез. Сьолыко адямилэсь трагедизэ суредан. Характеръёс.

Символы пормем образъёс.

Удмурт критика.

1-3 зад. Стр.177 Костя Камаевлы хар-ка 5 зад. Стр.189 4 зад. Стр.195

13

1970 -1980 аръёсысь удмурт нылкышно лирика. Людмила Дмитриевна Кутянова «Озьы потэ улэм», «Зундэс лэсьти», «Зорые» (Удуртская женская литература в 1970-1980 гг.)

Татьяна Николаевна Чернова «Шаере мынам, Вало палъёс!..», «Уйин бордисько», «Серекьялод оло бордод...»

1

Лирической кылбуръёс. Кылбуръёслэн огшоры вераськонлы матын луэмзы.

Кылбуръёсын рефренлэн интыез.

Вольыт лыдзон, сэрттон-пертчон.

Вольыт лыдзыны дасяно

14

Алла Алексеевна Кузнецова «Сяськаяське улмопу», «Мон сюрс пол кулыли»

Галина Васильевна Романова « Вал ворттэ». «Куинь пиосмуртъёс понна», «Пересь турна».

1

Акрокылбур, акросонет

Ваче пумит пуктонъёс

Вольыт лыдзон

Нылкышно лирикаысь «сяська» но «синкыли» образъёссэ шедьтоно

15

Удмурт литература туала вакытэ. Михаил Иванович Федотов «Шедьти, лэся, аслым берпум сэрег», «Веме»

(Современная удмуртская литература)

Вячеслав Витальевич Ар-Серги «Палэзьпу - оскон»

Олег Геннадьевич Четкарев «Кычес»

1

Лирической герой

Палэзьпулэн но бубылилэн образъёссы

Произведенилэн композициез

Вольыт лыдзон, анализ лэсьтон

2 зад. Стр.216

Зад.1-3,стр219

4 зад. Стр. 229

16

Лидия Степановна Нянькина «Имитация»

«Ваебыж кар»

Эрик Николаевич Батуев «Арлыдтэм вужер», «Дор»

1

Туала удмурт гуртлэн бадзым дуннеен герзаськемез

Калыклэн сямыз

Произведенилэн валтись малпанэз

Пуштроссэ усьтон

1-4 зад.стр.238 1-4 зад.стр.241

«Дор»

1 7

Удмурт литературалэн историез. (История удмуртской литературы)

Ватсаса лыдзон Григорий Медведев «Выль дунне»

(Вн.чт Григорий Медведев «Новый мир»)

1

Удмурт литературалэн историеныз тодматон.

Учебникысь статьяез лыдзон

Геройеслы характеристика сетон



© 2010-2022