- Преподавателю
- Другое
- Разработка урока по родному языку на тему Дорт чугаа (Прямая речь) ( 5 класс)
Разработка урока по родному языку на тему Дорт чугаа (Прямая речь) ( 5 класс)
Раздел | Другое |
Класс | 5 класс |
Тип | Конспекты |
Автор | Сенди А.Ч. |
Дата | 26.01.2016 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
Чаа-Хɵл кожууннуң
Булун-Терек ортумак школазы
Дорт чугаа
(5-ки класс)
Белеткээн:
Сенди Айслу Чапаевна
2013-2014 ɵɵр.ч.
Темазы: § 26 Дорт чугаа
Сорулгазы:1) дорт чугаа дугайында билигни уругларга бээр; 2) дорт чугаалыг домактарга бижик демдээн шын салырынга ɵɵредир;30 уругларны угаангыр-сагынгыр болгаш кызымак чорукка кижизидер.
Кичээлдиң планы:
I.Организастыг кезээ
II.Онаалга хыналдазы
III.Катаптаашкын
"Кылыр иштин деги херек"
А) Кɵрүп-бижиир диктант
IV. Чаа тема
"Эртемнин дозу ырак"
А) дурум-биле ажыл
Б) схема-биле ажыл.
В) Сула шимчээшкин
Y . Быжыглаашкын
"Демниг сааскан теве тудуп чиир"
А) Мергежилге 147
Б) Дидактиктиг оюн "Кым мурнаарыл?"
В) Мергежилге 150
Г) Айтырыгларга харыы
YI.Түңнел. Онаалга бээри. Демдектер салыры. Кичээлге үнелел бээри.
Кичээлдин кыйгырыы:
Өртектигниң дээдизи
Өөредилге, эртем болур.
Биче чаштан эгелээштиң
Билигдиве чүткүүр херек.
(В.Эренчин)
Кичээлдиң чорудуу:
I.Организастыг кезээ
II.Онаалга хыналдазы
III.Катаптаашкын
А) Кɵрүп-бижиир диктант
1) Эртинени черден казар,
Эртемнерни номдан тывар.
2.Сеткилдиң бичези херек,
Эртемниң улуу херек.
IV. Чаа тема
Чаа теманы шиңгээдириниң планы:
Дорт чугаа деп чул?
-Дорт чугаалыг домактар кандыг кезектерден тургустунарыл?
-Авторнуң сɵзү деп чүл?
-Бижикке авторнуң сөзүн канчаар аңгылаарыл?
Дорт чугаалыг домакка авторнуң сɵзүнүң туружу кандыгыл?
А) дурум-биле ажыл
Кандыг-бир кижиниӊ чугаазын өскертилге чок дамчыдарын дорт чугаа дээр. Дорт чугаа колдуунда ону дамчыткан авторнуң сɵстери-биле кады чоруур.
Домак иштинге дорт чугааны кавычкалар-биле аңгылаар болгаш улуг үжүк-биле эгелеп бижиир.
Б) схема-биле ажыл.
1) Авторнуӊ сɵзү: «Дорт чугаа»
С.Маршак мынча дээн: «Ном- силерниӊ ɵңнүүңер болгаш башкыӊар».
2) «Дорт чугаа» - Авторнуң сөзү.
«Ном- силерниӊ ɵңнүүңер болгаш башкыӊар» -деп, С.Маршак чугаалаан.
3) Авторнуң сөзү: «Дорт чугаа»- Авторнуң сөзү.
С.Маршак : «Ном- силерниӊ ɵңнүүңер болгаш башкыӊар»-деп чугаалаан.
Сула шимчээшкин
Бижик бижээн холдарывыс
Бичии када дыштанзыннар.
1,2,3, 1,2, 3.
Аът ышкаш маңнаал,
Арылар дег ужаал,
Балык ышкаш эштиил,
Пагалар дег шураал.
Аткаар-ишкээр эглип алгаш,
Ажылывыс уламчылаал.
Y . Быжыглаашкын
А) Мергежилге 147
1.Авторнуң сөзү: «Дорт чугаа».
2,4 «Дорт чугаа» -авторнуң сөзү.
3.«Дорт чугаа -Авторнуң сөзү- Дорт чугаа».
Дидактиктиг оюн «Кым мурнаарыл?»
Бердинген кылыг сөстерин болгаш чурукту ажыглавышаан,дорт чугаалыг домактар чогаадыр.
Чижээ: сүмелээн, чугаалаан, чагып-сургап тур, магадаан, чарашсынган, айтырган, кыйгырган.
В) Мергежилге 150
1-ги бɵлүк: Авторнуӊсөзү: "Дорт чугаа" .
2-ги бɵлүк: Авторнуңсɵзү: «Дорт чугаа»-авторнуӊ сөзү .
Айтырыгларга харыылап, кроссворд тургузар
1.Домак иштинге дорт чугааны кандыг бижик демдээ-биле аңгылаарыл?
2.Авторнуң сɵзү дорт чугааның мурнунга чорда ,кандыг бижик демдээ салырыл?
3.Дорт чугааның сɵɵлүнде авторнуң сөзүнүң мурнунга чуну салырыл? Түңнел.
-
-
к
-
а
-
в
-
ы
-
ч
-
к
-
а
-
и
-
й
-
и
-
с
-
е
-
к
-
т
-
и
-
р
-
е
-
YI.Түңнел.
А)Бажыңга онаалга.
Б) Кичээлге үнелел бээри.
А) Кичээлде чаа билиглерни эки шиңгээдип алдым.Кичээл солун болду.
Б) Кичээлде чаа билиглерни чедир билип албадым. Немей ажылдаар болзумза эки-дир.
В) Кичээлге башкының тайылбыры билдинмес болду.